• 010 311 3080
  • Menu
  • Ostoskori

Rinnelääkäriasemien hoitotarviketoimitukset sujuvat kuin lasketellen – keskittäminen kannatti

Posted by Heljä Kokko on 19.1.2018 9:14:00

Bene Finlandia lääkäriasema.jpg

Bene Finlandia on vakiinnuttanut asemansa akuuttien terveydenhoidollisten ongelmien ratkaisijana. Sesonkiaikoina Bene Finlandian lääkäriasemat hoitavat kaiken akuuteista sairastumisista röntgentutkimuksia vaativiin rinnevammoihin Levillä, Rukalla ja joulukuusta 2017 alkaen myös Pyhätunturilla. Hoitoa tarjotaan lähtökohtaisesti niin pitkään iltaan, kuin tarvetta on. Vuorokaudenajasta riippumatta lääkäri on aina saatavilla päivystysnumeroon soittamalla.

Monipuolisen, laadukkaan ja oikea-aikaisen hoidon kulmakiviä ovat hoitotarvikkeet ja niiden saatavuus. Lue, millaisia tarpeita Bene Finlandialla oli hoitotarvikkeiden toimituksille ja miten ratkaisu tilanteeseen löytyi keskittämisestä.

Karuissa Lapin olosuhteissa matkat lähimpään kunnalliseen lääkäripäivystykseen ovat pitkiä, minkä vuoksi Bene Finlandian lääkäriasemilla halutaan tarjota kattavasti hoitopalveluja sekä paikallisille että matkailijoille lähellä ihmisiä. Lääkäriasemilla hoidetaan yleisimmät infektiosairaudet ja kaikenlaiset rinnevammat sekä selvitetään pikatesteillä tulehdusarvot ja mahdolliset bakteeri-infektiot. Myös röntgen, EKG ja varsinaiset laboratoriotutkimukset onnistuvat. 

Tiivis yhteistyö alueen yksityisten sairaankuljetuspalveluiden kanssa takaa potilaille myös mahdollisimman nopean ja asianmukaisen pääsyn jatkohoitoon. "Olemme puhtaasti kotimainen, lappilainen, yritys joka hoitaa asiakastaan ihmisenä, ei potilaana", kiteyttää Jukka Poti, joka tekee hoitotyön ohessa myös Bene Finlandian tavarahankintoja.

Jukka Poti ja Aki Lumme.jpg

Sesonkiaikana tavaratoimitusten on sujuttava nopeasti, kertovat Bene Finlandian Jukka Poti ja  johtava lääkäri Aki Lumme.

TAVARANTOIMITTAJALTA KAIVATTIIN VARMUUTTA, JOUSTAVUUTTA JA NOPEUTTA

Kattavan palvelutarjonnan vuoksi lääkäriasemien varastoista tulee löytyä hoitotarvikkeita laidasta laitaan ja täydennystilausten tulee hoitua mutkattomasti. Aiemmin haasteena oli ollut mm. oikeiden määrien ja tavaroiden saaminen lähetyksissä, mikä aiheutti lisätyötä ja vei aikaa. Potin mukaan tarve erinäisiin tarvikkeisiin voi tulla akuutisti eikä tuotteita ole aikaa odottaa montakaan päivää. Bene Finlandia kaipasi rinnalleen luotettavaa, joustavaa ja nopeaa tavarantoimittajaa. 

Monipuolinen valikoima ensihoidon tuotteista on myös avainasemassa, sillä tuttujen tuotteiden lisäksi Bene Finlandia haluaa kokeilla myös aina jotain uutta. Tuotteiden tulee löytyä tilauskanavasta helposti ja toimiva yhteys tavarantoimittajaan pitää olla saatavilla, mikäli kysymyksiä ilmenee.

Bene Finlandian vaatimukset tavarantoimittajalle:

  1. Toimitusvarmuus: oikeat tuotteet, oikeat määrät ja nopea toimitus
  2. Laaja ensihoitotuotteiden valikoima
  3. Tehokas ja ystävällinen asiakaspalvelu: kysymyksiin löydetään vastaukset nopeasti ja joustavasti
  4. Toimiva tilauskanava: tuotteet löytyvät helposti

Bene Finlandia päätti keskittää hankinnat Medkitille

Bene Finlandian perusperiaatteisiin kuuluu tuottaa asiakkaalle miellyttävä nopea ja ystävällinen palvelutapahtuma. "Juuri tällaisen palvelun olen saanut myös teiltä ensihetkestä alkaen, joten valinta oli helppo", kuvailee Poti kokemuksiaan Medkitille keskittämisestä. 

Kun Bene Finlandialta otettiin yhteyttä, yhteydenottoon reagoitiin aikailematta, hoitotarviketarpeet kartoitettiin ja Bene Finlandialle luotiin keskittäjäasiakkaan sopimushinnasto sekä extranet-tunnukset. Tunnusten avulla asiakas näkee oman valikoimansa erillisellä välilehdellä verkkokaupassa.

Keskittämisen hyödyt Bene Finlandialle

  • säästöt kuluissa ja työajassa
  • selkeä sopimushinnasto ja laaja valikoima yhdestä paikasta
  • luotettavat toimitukset
  • 24/7 avoinna oleva verkkokauppa tuotekuvineen  ja sopimushintoineen
  • joustava ja aikailematon asiakaspalvelu
Bene Finlandialle extranet helpottaa suuresti päivittäiskäytössä olevien tuotteiden tilaamista. Aikaa ei kulu sopivan suojahanskan valitsemiseen sadasta erilaisesta, kun omien tunnusten alta löytyy se juuri sopiva. Myös yhteys asiakaspalveluun toimii, "Saan joka kerta vastauksen kysymyksiini, mikäli en löydä jotain tuotetta tai haluan kysyä jotain muuta tuotteisiin liittyvää", Poti kertoo. Jos jotain  tuotetta ei tahdo löytyä, Medkitin asiakaspalvelija etsii sen valikoimasta tai sen ulkopuolelta. Potin mukaan myös erikoisempienkin tuotteiden toimitus on onnistunut. 

Aiemmat toimituksiin liittyvät ongelmatkin ovat Potin mukaan ratkenneet: "Toimitusvarmuus on ollut huippuluokkaa ja kuormat ovat tulleet juuri niin kuin on tilattu". Mikäli tuotetta ei ole heti löytynyt toimitukseen on asiakaspalvelun kanssa voitu keskustella, korvataanko tuote vastaavalla vai odotetaanko hetken. Akuuteissa tarpeissa ei kuitenkaan koskaan tarvitse jäädä odottamaan.

Tulevaisuuden Bene Finlandia varmistaa laskettelukeskusten turvallisuutta useammassa tunturissa

Tulevaisuudessa Bene Finlandian tavoite on laajentua yhä useampaan tunturiin vastaamaan potilaiden tarpeisiin ja takaamaan lomalaisille palvelut myös sairaanhoidollisissa pulmissa. Näin ollen Bene Finlandia on omalta osaltaan kasvattamassa laskettelukeskusten vetovoimaa turvallisena ympäristönä sekä tukemassa kotimaanmatkailua.

Kuvat: Medkit Finland Oy

Haluatko tietää, miten terveydenhuollon tavarahankintojen keskittäminen voisi säästää kuluja ja aikaa organisaatiossasi?

Jätä meille yhteydenottopyyntö, niin kartoitetaan tilanteesi.

OTA YHTEYTTÄ

Sinua saattaa kiinnostaa myös:

3 vinkkiä, joiden avulla teet terveydenhuollon hankinnat edullisemmin

Topics: hankintaosaaminen, keskittäminen, asiakasreferenssi